Vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo 8 str., į Komisiją jos kompetencijai priskirtais klausimais turi teisę kreiptis asmenys, taip pat viešojo administravimo subjektai, manantys, kad jų teisės yra pažeistos. Su prašymais į Komisiją kreipiasi viešojo administravimo subjektai, o su skundais – kiti asmenys.
 
I. Kokie teisės aktai nustato skundo (prašymo) Komisijai padavimo tvarką?
 
Skundų (prašymų) padavimo Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai ir jų nagrinėjimo tvarką nustato Administracinių bylų teisenos ir Administracinių ginčų komisijų įstatymai.
 
II. Kas turi teisę paduoti skundą?
 
• Asmenys – fiziniai, juridiniai.
• Viešojo administravimo subjektai (įskaitant valstybės ir savivaldybių tarnautojus, pareigūnus ir įstaigų vadovus), kai jie mano, kad jų teisės ar įstatymų saugomi interesai yra pažeisti.
 
III. Per kiek laiko galima kreiptis į Komisiją?
 
Skundas (prašymas) Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai paduodamas:
• per 1 mėnesį nuo skundžiamo akto paskelbimo ar gavimo dienos;
• per 2 mėnesius, kai baigiasi įstatymo nustatytas terminas klausimui išspręsti ar sprendimui priimti ir subjektas vilkina atlikti tokius veiksmus;
 
Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai įstatymai suteikia teisę atnaujinti skundo (prašymo) padavimo terminą. Jeigu pareiškėjas praleido įstatymo nustatytą terminą skundui paduoti, jis gali kreiptis į Komisiją su prašymu praleistą terminą atnaujinti (Administracinių ginčų komisijų įstatymo 11 str. 1). Prašyme dėl praleisto termino atnaujinimo jis turi nurodyti termino praleidimo priežastis ir pridėti įrodymus, patvirtinančius nurodytas priežastis. Kartu su šiuo prašymu Komisijai turi būti paduodamas ir skundas (prašymas).
 
IV. Kaip turi būti surašytas skundas (prašymas)?
 
Skundas (prašymas) Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai turi būti pateikiamas raštu. Jame turi būti nurodyta:
• Komisijos, kuriai skundas (prašymas) paduodamas, pavadinimas;
• Pareiškėjo (asmuo, kuris paduoda skundą) vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (įmonės kodas), gyvenamoji vieta (buveinė), jeigu pareiškėjas turi, - elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai, taip pat atstovo, jeigu jis yra, vardas, pavardė ir adresas, jeigu žinoma, - atstovo elektroninio pašto adresas, telefono, fakso numeriai ar kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
• atsakovas - centrinio viešojo administravimo subjekto, kurio veiksmai skundžiami, pavadinimas (vardas, pavardė), buveinė, jeigu žinoma, - ir viešojo administravimo subjekto elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
• trečiojo suinteresuoto asmens (to, kurio teisėms ar pareigoms Komisijos sprendimas gali turėti įtakos) vardas, pavardė (pavadinimas), asmens kodas (kodas, jei žinoma), gyvenamoji vieta (buveinė), jeigu žinoma, - ir elektroninio pašto adresas, telefono ir fakso numeriai, kitų elektroninių ryšių priemonių adresai;
• konkretus skundžiamas veiksmas (neveikimas) ar aktas (sprendimas), jo įvykdymo (priėmimo) data;
• aplinkybės, dėl kurių, pareiškėjo manymu, atsakovo veiksmas (neveikimas) ar sprendimas yra neteisėtas ar nepagrįstas, ir tai patvirtinantys įrodymai (dokumentai);
• suformuluotas konkretus pareiškėjo reikalavimas, pagal Komisijos kompetencija. Komisija tenkindama skundą gali priimti vieną iš Administracinių ginčų komisijų įstatymo 20 str. 1 d. 2 - 3 p. nurodytų sprendimų;
• pridedamų dokumentų sąrašas;
• pareiškėjo pageidavimas dėl bylos nagrinėjimo rašytinio proceso tvarka.
• skundo (prašymo) surašymo vieta ir data.
Skundą (prašymą) turi pasirašyti pareiškėjas ar jo atstovas. Jei skundą (prašymą) pasirašo atstovas, prie skundo (prašymo) turi būti pridedamas dokumentas, patvirtinantis atstovo teisę atstovaujamojo vardu pasirašyti ir paduoti skundą (prašymą)Komisijai.
Prie skundo (prašymo) pareiškėjas turi pridėti skundžiamą aktą (sprendimą), taip pat dokumentus ir kitus įrodymus, kuriais pareiškėjas įrodinėja savo reikalavimo pagrįstumą.
Skundo (prašymo) su priedais egzempliorių (kopijų) turi būti pateikiama tiek, kad juos būtų galima įteikti kiekvienam atsakovui, trečiajam asmeniui (jei toks yra) ir dar liktų egzempliorius Komisijai.

Skundo pavyzdys

Atnaujinta: 2016, liepos 7, 12.04